ako na to
Ako na firemný časopis?
V dobe záplavy skratkovitými informáciami dokážu firemné časopisy udržať pozornosť čitateľa v priemere 25 minút. To je čas, ktorý vám dáva možnosť opisovať vaše produkty, služby, či vysvetľovať postoje a firemnú kultúru veľmi podrobne. Ako ale robiť dobrý časopis?
Vy viete čo, my vieme ako
Profesionálne fotografie sú alfou a omegou kvalitného magazínu. Mozog ako prvé vníma vizuálne vnemy a až potom sa zaujíma o ďalšie detaily. Kvalita fotografií je teda veľmi dôležitá. Vedúci oddelenia síce svojím mobilným telefónom dokáže urobiť fotografiu „zadarmo“, ale účinok takýchto fotografií je mierne povedané diskutabilný. Myslíte si, že takáto fotografia vzbudí záujem vášho zákazníka či obchodného partnera? Samozrejme chcete, aby váš časopis dobre vyzeral, ale z takýchto podkladov neupletie bič ani najlepší svetový dizajnér.
ČASOPIS KTORÝ JE LEN ZBIERKOU TLAČOVÝCH SPRÁV NEFUNGUJE."
Časopis musí mať rytmus a flow, aby sa ľahko a dobre čítal. Nemal by byť len zbierkou tlačových správ a už vôbec nie powerpointovou prezentáciou. Bolo by to len plytvaním možnosťami časopisu. Kolegyňa z ekonomického oddelenia rozumie ekonomike vašej firmy, je to jej denný chlebík a možno dokáže napísať o tejto téme aj pár viet. Je ale schopná napísať text tak dobre ako editor, ktorého náplňou práce je práve písanie textov a nie účtovníctvo?
Rovnaký princíp profesionality platí aj pre produkciu. Zavolať do tlačiarne dokáže aj niekto z oddelenia nákupu. Dokáže ale navrhnúť a kontrolovať celý proces výroby časopisu? Vie, aký papier a technológia bude pre váš časopis najlepšia? Má na to popri plnení svojej dennej agendy vôbec priestor?
Pracujte s profesionálmi, pretože vy viete čo chcete komunikovať, oni vedia ako to urobiť.
Zaujala vás táto téma? Pokojne sa na nás obráťte, radi sa s vami stretneme.
Papier verzus online
Má tlačený časopis v súčasnej dobe vôbec svoje miesto? Určite áno, aj keď každá z foriem má svoje špecifiká, výhody i nedostatky. Kedy zvoliť papierovú a kedy digitálnu formu? Rozhodnutie závisí od vašich komunikačných cieľov, cieľovej skupiny a v neposlednom rade aj od rozpočtu, ktorý na takúto aktivitu vyčleníte.