-
Boomerang Magazín
Nějaký popis o čem ten magazín je, dodá Boomerang
-
-
-
-
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Boomerang Magazin
Titulka
Boomerang
MagazínNajlepší magazín
je váš vlastnýEditorial
editorial
Vitajte na stránkach Boomerang magazínu!
Ak ste sa preklikali až sem, pravdepodobne vás zaujíma téma firemných médií. Kladiete si otázky, ako sa robí firemný časopis, ako spracovať vaše korporátne témy do firemného časopisu, ako komunikovať vašu víziu, či ako sprostredkovať firemnú kultúru vašim zamestnancom? Na nasledujúcich stránkach sa dozviete cenné informácie práve z oblasti tvorby firemných médií, ale zároveň prostredníctvom nášho on-line magazínu získate konkrétnu predstavu o tom, ako by mohlo vaše firemné médium vyzerať a akú môže mať funkcionalitu.
Prajeme vám príjemné čítanie a v prípade, že vás táto téma zaujala a radi by ste sa dozvedeli viac informácií, budeme radi ak nám napíšete alebo zavoláte.
Peter Fialka
Boomerang Publishing
Firemne magaziny dnes
Časopisy dnes
Čo je firemný časopis?
Keď sa povie firemný časopis, väčšina ľudí si predstaví magazín vydávaný FIRMOU pre svojich zamestnancov. Firemné magazíny, ale nie sú len časopisy pre zamestnancov, ale aj pre obchodných partnerov - B2B alebo zákazníkov, takzvané B2C.
Zamestnanecké časopisy sú skvelou formou na zlepšenie internej komunikácie. Sú nástrojom na budovanie dôvery medzi pracovníkmi, motivujú ľudí, posilňujú lojalitu k firme. Správne nastavená komunikácia prostredníctvom časopisu dokáže efektívne moderovať, či úplne zmeniť atmosféru vo firme. Vhodne zvolená forma je teda kľúčová. Časopis v štýle príhovoru generálneho riaditeľa, či nariadení a príkazov čo zamestnanci môžu a nesmú, vám zaručí minimálnu čítanosť. Ak však dáte na stránkach vášho časopisu priestor vašim zamestnancom, ich názorom, či úspechom, radi sa zosobnia s vašou firmou, lebo budú cítiť, že „kopú“ za jeden tím. Vaša firma, vaši zamestnanci sú nekonečnou studnicou tém o ktorých stoji za to písať.
VŽDY JE POTREBNÉ VEDIEŤ, KOMU JE ČASOPIS URČENÝ A ČO NÍM CHCEME DOSIAHNUŤ."
B2B alebo B2C?
Sú vašimi zákazníkmi spoločnosti alebo bežní spotrebitelia, alebo sú vaše výrobky, či služby určené pre obe tieto skupiny? Časopis je veľmi efektívnym nástrojom, ako s nimi komunikovať. Váš časopis prezentuje vaše hodnoty, firemnú kultúru. Obe spomínané skupiny sú vaši zákazníci, ale s každou by ste mali komunikovať inak.
Pri B2B zákazníkoch by váš časopis mal pôsobiť odborne, dôveryhodne a pokojne aj luxusne, pretože firmy chcú spolupracovať so spoľahlivými partnermi a nie s amatérmi. A práve takto by mal pôsobiť aj formát a dizajn časopisu, ale aj spracovanie textov a dokonca aj výber papiera, na ktorom je časopis vytlačený, pretože ak napríklad použijete papier s FSC certifikátom, ktorý označuje výrobky pochádzajúce zo zodpovedne obhospodarovaných lesov, prejavíte tým svoj pozitívny postoj k životnému prostrediu.
Ak to charakter vášho ponúkaného produktu alebo služieb dovoľuje, pri B2C je možné bez obáv použiť aj „bulvárnosť“, v jej najlepšom slova zmysle, veď firemný časopis je koniec koncov tiež jedným z marketingových kanálov vašej značky. V porovnaní s B2B časopismi môžu byť grafika a štýl textov oveľa jednoduchšie a papier lacnejší. Dôležitý je obsah šitý na mieru vašim zákazníkom, pretože dobrý je len taký časopis, ktorý si ľudia so záujmom prečítajú a s radosťou siahnu po každom jeho ďalšom čísle.
Cieľová skupina definuje tvár časopisu
Každý časopis ma inú cieľovú skupinu a iné ciele, a to treba mať pri ich tvorbe na zreteli ako prvé. Iné témy potrebujete komunikovať so svojimi zamestnancami a úplne iné témy, a často aj formu, zase zvolíte pri komunikácii s vašimi zákazníkmi alebo obchodnými partnermi. Každá z týchto skupín si vyžaduje špecifický wording, dizajn, štýl. Nie každého zamestnanca budú zaujímať technické detaily nového produktu a zákazníka zase nebude zaujímať sociálny program pre zamestnancov. Vždy je potrebné vedieť komu je časopis určený a čo ním chceme dosiahnuť.
Kedy vlastný magazín?
fakty
Kedy a prečo vydávať vlastný magazín?
Ak vaša spoločnosť na pravidelnej báze generuje kontent a existuje skupina ľudí, ktorá si ho prečíta, netreba s vydávaním magazínu váhať, PreTOŽE FAKTY HOVORIA JASNE.
Firemný magazín dokáže zmeniť povedomie o vašom produkte alebo službe v porozumenie. Reklama dokáže vašich zákazníkov navnadiť, ale firemný magazín si s nimi vytvorí dlhodobý vzťah.
Pri čítaní v mozgu pracujú obe hemisféry – pravá aj ľavá. Čitateľ vníma čítanie ako relax, chvíľku pre seba alebo pre potešenie. Zákazník, ktorý je uvoľnený lepšie príjma všetko, čo mu chcete povedať.
Firemné médium je stále jednou z najlacnejších foriem, ako osloviť zákazníka. Skúste jeho cenu prepočítať na počet TV spotov alebo inzercie, ktoré by ste za ne mohli nakúpiť. A teraz to porovnajte s počtom a intenzitou oslovenia zákazníkov.
Zákazník si dobrovoľne prečíta magazín kedy chce a kde chce. Môže si sám určovať rytmus prijímania informácií. To nedokáže žiadne iné médium. Pokiaľ na ľudí netlačíte, odvďačia sa vám pozornosťou a lojalitou.
Máte k dispozícii 25 minút pozornosti čitateľa. To je čas, ktorý bežný zákazník v priemere strávi čítaním vášho firemného média. Presne takúto dlhú dobu môžete ovplyvňovať čitateľov postoj vo svoj prospech. Len vaša značka a čitateľ v kresle.
Z tlače na digitál zo dňa na deň
CASE STUDY
Z tlače na digitál
zo dňa na deňčo v prípade AK váš komunikačný kanál prestane fungovať zo dňa na deň? váš perfektne napísaný, krásne zalomený, kvalitne vytlačený a dobre zabalený magazín zrazu nemôžete distribuovať, PRETOŽE pandémia má na jeho distribúciu iný názor.
Problém:
"Najpopulárnejšia" diagnóza dneška Covid-19 prepísala všetky procesy naprieč odvetviami v podstate zo dňa na deň a inak tomu nebolo ani v oblasti firemnej komunikácie. Pandémia a následná domáca karanténa teda nadiktovali okamžitý prechod komunikácie zamestnaneckého magazínu z tlačeného na čisto digitálny formát.
Riešenie:
Vzhľadom na udržanie už schváleného ročného rozpočtu na túto aktivitu sme zvolili formu pre všetky platformy dizajnovo odladeného pdf s primárnym cieľom zachovania bezproblémovej čitateľnosti textu. V druhom kroku sme prešli na kompletne responzívny digitálny formát.
Implementácia:
Prechod z tlačenej verzie na digitálny formát v podstate zo dňa na deň (reálne z čísla na číslo).
Výhody:
Spätná väzba - podrobné štatistiky čítanosti. Možnosť okamžitej aktualizácie textov či pridania nových aktuálnych príspevkov.
2016 - 2020
Tlačená forma na recyklovanom papieri
2020 - 2021
Elektronická forma na platforme iSSUU.com
2022 - súčasnosť
Plne responzívny formát v HTML 5
Za tlačenú verziu časopisu Sporka sme získali ocenenie Top Rated v súťaži ZLATÝ STŘEDNÍK 2019.
Najdrzejší firemný časák vznikal len vďaka rešpektu
coolový kulťák
Najdrzejší firemný časopis vznikal len vďaka rešpektu
Ako vytvoriť najlepší firemný časopis, blog a profil na sociálnych sieťach v čechách?
Projekt Čilichili pod krídlami Boomerangu CZ bol od začiatku postavený na vtipe, nekonvenčnom spracovaní jednotlivých tém a hlavne na férovej komunikácii s čitateľmi. Tlačená verzia časopisu bola rozdelená na lifestylovú časť a produktovú ponuku, čitatelia tak nemali dojem, že im redakcia podsúva reklamu "zabalenú" do PR článkov. Za úspechom webu stáli predovšetkým unikátne texty, adaptácia najnovších svetových webových žánrov a sústredená práca s facebookovou komunitou. S nákladom okolo 70- až 100-tisíc výtlačkov a s približne 200 000 overenými čitateľmi bola tlačená verzia Čilichili jedným z najväčších a najúspešnejších periodík v Čechách. Okrem veľkého záujmu čitateľov časopis získal aj niekoľko domácich a medzinárodných ocenení. Čilichili je jediný firemný časopis v Čechách, ktorého znalosť sa mohla merať na vzorke celej populácie krajiny (znalosť dosahovala 3 %). Web cilichili.cz sa stal jednou z najsledovanejších zábavných stránok pre mladých ľudí. Pravidelne mal okolo 450 000 unikátnych návštevníkov mesačne a 300 000 aktívnych followerov na facebookovom profile.
A aká je teda odpoveď na otázku z perexu?
Vyberte partiu schopných ľudí a dajte im dôveru. Minimalizujte schvaľovacie procesy a za členov redakčnej rady si vyberte ľudí, ktorí tvoria zároveň aj "cieľovku" vášho obsahu.
Fakty
Čilichili bol jeden z troch spontánne menovaných dôvodov návštevy predajne Vodafone. 98 % čitateľov venovalo pozornosť aj komerčnej ponuke. Značku Vodafone vnímali čitatelia Čilichili ako mladšiu (57 %), ľudskejšiu (56 %), odlišnú od konkurencie (81 %).
Za 15 rokov získal časopis:
21 medailí v súťažiach Zlatý Středník, Fénix a Unie vydavatelů.
2x shortlist v európskej súťaži CMA.
Ako na firemný časopis?
ako na to
Ako na firemný časopis?
V dobe záplavy skratkovitými informáciami dokážu firemné časopisy udržať pozornosť čitateľa v priemere 25 minút. To je čas, ktorý vám dáva možnosť opisovať vaše produkty, služby, či vysvetľovať postoje a firemnú kultúru veľmi podrobne. Ako ale robiť dobrý časopis?
Vy viete čo, my vieme ako
Profesionálne fotografie sú alfou a omegou kvalitného magazínu. Mozog ako prvé vníma vizuálne vnemy a až potom sa zaujíma o ďalšie detaily. Kvalita fotografií je teda veľmi dôležitá. Vedúci oddelenia síce svojím mobilným telefónom dokáže urobiť fotografiu „zadarmo“, ale účinok takýchto fotografií je mierne povedané diskutabilný. Myslíte si, že takáto fotografia vzbudí záujem vášho zákazníka či obchodného partnera? Samozrejme chcete, aby váš časopis dobre vyzeral, ale z takýchto podkladov neupletie bič ani najlepší svetový dizajnér.
ČASOPIS KTORÝ JE LEN ZBIERKOU TLAČOVÝCH SPRÁV NEFUNGUJE."
Časopis musí mať rytmus a flow, aby sa ľahko a dobre čítal. Nemal by byť len zbierkou tlačových správ a už vôbec nie powerpointovou prezentáciou. Bolo by to len plytvaním možnosťami časopisu. Kolegyňa z ekonomického oddelenia rozumie ekonomike vašej firmy, je to jej denný chlebík a možno dokáže napísať o tejto téme aj pár viet. Je ale schopná napísať text tak dobre ako editor, ktorého náplňou práce je práve písanie textov a nie účtovníctvo?
Rovnaký princíp profesionality platí aj pre produkciu. Zavolať do tlačiarne dokáže aj niekto z oddelenia nákupu. Dokáže ale navrhnúť a kontrolovať celý proces výroby časopisu? Vie, aký papier a technológia bude pre váš časopis najlepšia? Má na to popri plnení svojej dennej agendy vôbec priestor?
Pracujte s profesionálmi, pretože vy viete čo chcete komunikovať, oni vedia ako to urobiť.
Zaujala vás táto téma? Pokojne sa na nás obráťte, radi sa s vami stretneme.
Papier verzus online
Má tlačený časopis v súčasnej dobe vôbec svoje miesto? Určite áno, aj keď každá z foriem má svoje špecifiká, výhody i nedostatky. Kedy zvoliť papierovú a kedy digitálnu formu? Rozhodnutie závisí od vašich komunikačných cieľov, cieľovej skupiny a v neposlednom rade aj od rozpočtu, ktorý na takúto aktivitu vyčleníte.
Ako účinné dokáže byť firemné médium
Čísla
Ako účinné dokáže byť firemné médium?
čísla, ktoré dosahujú firemné magazíny vás možno prekvapia.
čitateľov prečíta viac ako polovicu časopisu.
čitateľov číta pri B2B tituloch všetky vydania.
Firemné magazíny zvyšujú lojalitu zákazníkov o 32%.
čitateľov si po prečitaní magazínu buď kúpi produkt, alebo aktívne hľadá ďalšie informácie.
čitateľov si necháva magazín na stole doma alebo v kancelárii dlhšie ako 1 týždeň a vráti sa k nemu aspoň 3-krát.
Firemný magazín je najpopulárnejšie médium naprieč všetkými komunikačnými kanálmi: 48 % zákazníkov firemný časopis baví.
Žiaden iný marketingový kanál nie je tak efektívny, aby súčasne budoval značku, podporoval predaj
a lojalitu."
Boomerang Publishing v skratke
O NÁS
Boomerang Publishing v skratke
Sme špecializované vydavateľstvo firemného obsahu so službami pod jednou strechou od roku 2001. Ponúkame služby na kľúč v oblasti content marketingu s tímom našich profesionálov v Prahe aj v Bratislave. V súčasnosti vydávame tridsať periodických firemných titulov v počte 250 vydaní ročne.
Rozprávame príbehy
O každom jave aj ľudskom osude premýšľame z pozície rozprávača, snažíme sa nájsť taký uhol pohľadu pomocou textového a grafického spracovania, aby aj na pohľad banálna téma sa stala pre čitateľa zaujímavou.
Sme zábavní a užitoční
Informácie podávame čítavou a zábavnou formou, nepoúčame ani nekážeme, vždy myslíme na to, ako danú vec podať tak, aby z nej mal čitateľ konkrétny úžitok.
Pekne sa na nás pozerá
Používame atraktívne grafické spracovanie stránok, ktoré pritiahne oko čitateľa, umožní mu jednoduchú orientáciu na stránke a sústredí jeho pozornosť na podstatné veci. Pracujeme s čitateľskými pascami, ako sú popisky k fotkám, pridané boxy, zvýraznené citácie, medzititulky, infografiky a pod.
Kopeme vo farbách klienta
Dôsledne dodržiavame korporátnu identitu klienta ako pri grafickom spracovaní (logá, farebnosť a pod.), tak aj pri tvorbe a editácii textov, kde jazyk a štýl dôkladne volíme podľa cieľovej skupiny, ktorú chce klient osloviť.
Vyvíjame sa
Nikdy pre nás časopis nemá finálnu podobu, každé číslo si detailne vyhodnocujeme a podľa ohlasov klienta a čitateľov ho neustále číslo od čísla vylepšujeme a dopĺňame o nové veci.
Sme profesionáli
Máme zohraný tím a perfektne zažitý proces výroby časopisov, v ktorom má každý svoje miesto a každý vie, čo a kedy má urobiť.
Priebežne kontrolujeme a vylepšujeme výsledok
Počas prác na časopise sú texty aj grafické návrhy priebežne kontrolované project managerom, editorom a art directorom, takže klientovi sa do rúk dostáva niekoľkokrát vylepšená verzia.
Srdce máme na pravom mieste
Chceme dať magazínom nielen všetok náš um a profesionalitu, ale aj nadšenie a emócie. Čitateľ pozná a ocení, keď je časopis robený s láskou a má dušu.
Trnavská cesta 84
821 02 Bratislava
Tel: +421 903 457 052
e-mail: info@bpublishing.sk
Top Rated
- 260912.jpg
- 260917.svg
- 277942.png
- 277943.png
- 277944.png
- 277945.png
- 277948.png
- 280281.png
- 474277.svg
- 474278.svg
- 474279.svg
- 474280.svg
- 474281.svg
- 474282.svg
- 474283.svg
- 486953.png
- 493492.png
- 516846.png
- 576379.png
- 684138.png
- 686502.svg
- 712919.png
- 747329.png
- 747331.png
- 747332.png
- 747333.png
- 771253.png
- 771254.png
-