Časopisy dnes
Čo je firemný časopis?
Keď sa povie firemný časopis, väčšina ľudí si predstaví magazín vydávaný FIRMOU pre svojich zamestnancov. Firemné magazíny, ale nie sú len časopisy pre zamestnancov, ale aj pre obchodných partnerov - B2B alebo zákazníkov, takzvané B2C.
Zamestnanecké časopisy sú skvelou formou na zlepšenie internej komunikácie. Sú nástrojom na budovanie dôvery medzi pracovníkmi, motivujú ľudí, posilňujú lojalitu k firme. Správne nastavená komunikácia prostredníctvom časopisu dokáže efektívne moderovať, či úplne zmeniť atmosféru vo firme. Vhodne zvolená forma je teda kľúčová. Časopis v štýle príhovoru generálneho riaditeľa, či nariadení a príkazov čo zamestnanci môžu a nesmú, vám zaručí minimálnu čítanosť. Ak však dáte na stránkach vášho časopisu priestor vašim zamestnancom, ich názorom, či úspechom, radi sa zosobnia s vašou firmou, lebo budú cítiť, že „kopú“ za jeden tím. Vaša firma, vaši zamestnanci sú nekonečnou studnicou tém o ktorých stoji za to písať.
VŽDY JE POTREBNÉ VEDIEŤ, KOMU JE ČASOPIS URČENÝ A ČO NÍM CHCEME DOSIAHNUŤ."
B2B alebo B2C?
Sú vašimi zákazníkmi spoločnosti alebo bežní spotrebitelia, alebo sú vaše výrobky, či služby určené pre obe tieto skupiny? Časopis je veľmi efektívnym nástrojom, ako s nimi komunikovať. Váš časopis prezentuje vaše hodnoty, firemnú kultúru. Obe spomínané skupiny sú vaši zákazníci, ale s každou by ste mali komunikovať inak.
Pri B2B zákazníkoch by váš časopis mal pôsobiť odborne, dôveryhodne a pokojne aj luxusne, pretože firmy chcú spolupracovať so spoľahlivými partnermi a nie s amatérmi. A práve takto by mal pôsobiť aj formát a dizajn časopisu, ale aj spracovanie textov a dokonca aj výber papiera, na ktorom je časopis vytlačený, pretože ak napríklad použijete papier s FSC certifikátom, ktorý označuje výrobky pochádzajúce zo zodpovedne obhospodarovaných lesov, prejavíte tým svoj pozitívny postoj k životnému prostrediu.
Ak to charakter vášho ponúkaného produktu alebo služieb dovoľuje, pri B2C je možné bez obáv použiť aj „bulvárnosť“, v jej najlepšom slova zmysle, veď firemný časopis je koniec koncov tiež jedným z marketingových kanálov vašej značky. V porovnaní s B2B časopismi môžu byť grafika a štýl textov oveľa jednoduchšie a papier lacnejší. Dôležitý je obsah šitý na mieru vašim zákazníkom, pretože dobrý je len taký časopis, ktorý si ľudia so záujmom prečítajú a s radosťou siahnu po každom jeho ďalšom čísle.
Cieľová skupina definuje tvár časopisu
Každý časopis ma inú cieľovú skupinu a iné ciele, a to treba mať pri ich tvorbe na zreteli ako prvé. Iné témy potrebujete komunikovať so svojimi zamestnancami a úplne iné témy, a často aj formu, zase zvolíte pri komunikácii s vašimi zákazníkmi alebo obchodnými partnermi. Každá z týchto skupín si vyžaduje špecifický wording, dizajn, štýl. Nie každého zamestnanca budú zaujímať technické detaily nového produktu a zákazníka zase nebude zaujímať sociálny program pre zamestnancov. Vždy je potrebné vedieť komu je časopis určený a čo ním chceme dosiahnuť.