coolový kulťák
Najdrzejší firemný časopis vznikal len vďaka rešpektu
Ako vytvoriť najlepší firemný časopis, blog a profil na sociálnych sieťach v čechách?
Projekt Čilichili pod krídlami Boomerangu CZ bol od začiatku postavený na vtipe, nekonvenčnom spracovaní jednotlivých tém a hlavne na férovej komunikácii s čitateľmi. Tlačená verzia časopisu bola rozdelená na lifestylovú časť a produktovú ponuku, čitatelia tak nemali dojem, že im redakcia podsúva reklamu "zabalenú" do PR článkov. Za úspechom webu stáli predovšetkým unikátne texty, adaptácia najnovších svetových webových žánrov a sústredená práca s facebookovou komunitou. S nákladom okolo 70- až 100-tisíc výtlačkov a s približne 200 000 overenými čitateľmi bola tlačená verzia Čilichili jedným z najväčších a najúspešnejších periodík v Čechách. Okrem veľkého záujmu čitateľov časopis získal aj niekoľko domácich a medzinárodných ocenení. Čilichili je jediný firemný časopis v Čechách, ktorého znalosť sa mohla merať na vzorke celej populácie krajiny (znalosť dosahovala 3 %). Web cilichili.cz sa stal jednou z najsledovanejších zábavných stránok pre mladých ľudí. Pravidelne mal okolo 450 000 unikátnych návštevníkov mesačne a 300 000 aktívnych followerov na facebookovom profile.
A aká je teda odpoveď na otázku z perexu?
Vyberte partiu schopných ľudí a dajte im dôveru. Minimalizujte schvaľovacie procesy a za členov redakčnej rady si vyberte ľudí, ktorí tvoria zároveň aj "cieľovku" vášho obsahu.
Fakty
Čilichili bol jeden z troch spontánne menovaných dôvodov návštevy predajne Vodafone. 98 % čitateľov venovalo pozornosť aj komerčnej ponuke. Značku Vodafone vnímali čitatelia Čilichili ako mladšiu (57 %), ľudskejšiu (56 %), odlišnú od konkurencie (81 %).
Za 15 rokov získal časopis:
21 medailí v súťažiach Zlatý Středník, Fénix a Unie vydavatelů.
2x shortlist v európskej súťaži CMA.